O projektu

Co je Internetové auto roku?

Internetové auto roku je veřejná anketa o nejoblíbenější automobily české internetové populace, kterou vyhlašují vybrané online motoristické magazíny společnosti MMS a.s.
ve spolupráci s hlavními partnery a mediálními partnery.

Není těch anket typu „auto roku“ už příliš?

Od celorepublikových anket podobného typu se Internetové auto roku liší ve dvou zásadních bodech: zkoumá oblibu jednotlivých modelů výhradně mezi uživateli internetu a zcela ponechává volbu v rukou hlasující veřejnosti. V jiných anketách vybírá vítěze buď pouze porota odborných novinářů, nebo kombinace poroty odborných novinářů a veřejnosti. Internetové auto roku si však zvolí samotní uživatelé internetu.

Kdo nominuje kandidující automobily?

Auta nominovaná v jednotlivých kategoriích vybraly společně redakce motoristických magazínů autoweb.cz, autotube.cz a iMOTOR. Tím ale jejich účast končí – další průběh a především volba vítězů budou zcela v rukou internetové veřejnosti.

Jaká byla kritéria pro nominaci?

Nominována byla auta uvedená na český trh v období 1.března 2012 až 31.března 2013. Při nominacích bylo přihlíženo zejména k tomu, zda navrhované auto přináší do své třídy nějaká nová či pozoruhodná řešení v oblasti designu, techniky nebo tržního zařazení.

Proč jsou kategorie tak zvláštně pojmenované?

Záměrem vyhlašovatelů bylo vyhnout se tradičnímu odbornému dělení podle délky rozvoru náprav nebo typu karoserie. Namísto toho jsme chtěli navrhnout kategorie tak, jak o nich intuitivně smýšlejí sami řidiči – tedy podle účelu, kterému má auto sloužit. Tento přístup zároveň umožnil sloučit v rámci každé kategorie auta různých cenových hladin.

Co je kategorie „Auta pro ženy“ a proč neobsahuje žádné kandidáty?

V této kategorii kandidují ve skutečnosti všechna auta nominovaná ve všech ostatních kategoriích. Na základě údajů o pohlaví, které musí každý hlasující zadat před odesláním svých hlasů, potom vzejde mimořádné ocenění „Internetové auto roku pro ženy“ pro auto s největším počtem hlasů od žen. Vyhlašovatelé ankety reflektují vypsáním této mimořádné kategorie skutečnost, že ženy stále častěji nejen řídí, ale také se aktivně podílejí na výběru a nákupu automobilů. Jejich hlas by proto měl být slyšet i v této anketě.

Jak bude probíhat hlasování?

Hlasování probíhá v období 1.dubna 2013 až 30.června 2013 a bude umožněno pouze registrovaným uživatelům. Důvodem registrace není jen ochrana před zneužitím hlasování, ale také možnost výhry atraktivních cen pro hlasující. Z ankety vzejde hlavní vítěz – Internetové auto roku (auto s nejvyšším počtem hlasů bez ohledu na kategorie) a vítězové dle jednotlivých kategorií. Hlasující uživatelé mohou vyhrát ceny na základě tipovací soutěže. Ten, jehož tip bude nejpřesnější, vyhrává první cenu – automobil Seat Mii (v případě shody rozhoduje čas přijetí odpovědi).

O vítězi hlavní ceny Seat Mii se rozhodne na základě vaší nejpřesnější odpovědi na tipovací otázku. Hlasujte a tipujte - nenechte si Seat ujet!

Kontakt pro média

Filip Rakovan
MEDIA MARKETING SERVICES a.s
Internetová divize
Perucká 7, Praha 2
tel.: +420 224 409 600
filip.rakovan@mms.cz